Informacijski posrednik
Što je informacijski posrednik i čemu on zapravo služi?
Informacijski posrednik je tvrtka koja Vam najjednostavnije rečeno omogućuje razmjenu digitalnih tj.elektroničkih podataka. Razmjena se odvija putem sigurnih kanala u skladu sa Zakonom o elektroničkoj komunikaciji. Najčešće se koristi slanje i zaprimanje elektronskih računa, eračuna, narudžbi i otpremnica. Godišnje ih se razmjeni na milijune u digitalnom obliku.
Kako bi se dokumenti uspješno učitali u ERP ili poslovni sustav Vašeg partnera, oni moraju biti čitljivi tim sustavima. Tu nastupa posrednik. On priprema i dogovora sve potrebne aktivnosti kako bi Vaš dokument nakon kreiranja u Vašem poslovnom sustavu, otišao prema primatelju u njemu prihvatljivom formatu elektronske poruke.
Informacijski posrednici uvelike utječu na digitalizaciju i bespaprinata poslovanja. Nekadašnji svijet pun papirnatih narudžbi, otpremnica, primki, računa koji putuju poštom par dana, sada je zamijenjen digitalnim dokumentima (e-dokumentima) koji putuju posredničkim kanalima nekoliko minuta.
OptimIT d.o.o i partner Infinite – IT Solutions djeluju kao informacijski posrednici na Hrvatskom i globalnom tržištu preko 20 godina. Kroz naše sustave prošli su milijuni dokumenata, a u zadnjih nekoliko godina bilježimo konstantan porast.
Već prva dva mjeseca 2022. godine prikazuju značajan pozitivan pomak u odnosu na iste mjesece 2021. godine:
- Elektroničke narudžbe porasle su za 140.54 %
- Elektroničke otpremnica porasle su za 167.49 %
- Razmjena elektroničkih računa (uključujući i eRačune) porasla je za 146.93 %
Što sve informacijski posrednik radi?
Ovisno o željenom načinu razmjene (npr. EDI, eRačun, WEB EDI, PKI – slanje računa na email primatelja, ) posrednik provjerava zahtjeve i mogućnosti primatelja i pošiljatelja, priprema sustav i kanale razmjene,vrši testiranja te kao krajnji korak aktivira produkciju.
- Provjerava:
- mogućnosti sustava i zahtjeve korisnika
- potrebne formate i načine razmjene s drugim uključenim posrednicma, partnerima
- Komunicira s ERP ili nekim od poslužitelja poslovnih programa korisnika:
- daje upute o strukturi formata dokumenata, eventualnim doradama, potrebnim informacijama i sl.
- Za WEB EDI korisnike to uključuje upute i informiranje o tome kako kreirati, zaprimati i pregledavati dokumente putem WEB sučelja
- Dogovara sve oko strukture dokumenata i testiranja istih sa uključenim strankama (najčešće se tu radi o narudžbama, otpremnicama i računima)
- Aktivira:
- produkciju i prati razmjenu
- e-Arhivu po zahtjevu partnera ili korisnika
- Informira korisnika o:
- dokumentima koji sadrže pogreške
- slanju i zaprimanju dokumenata (zaprimanje tablice s prometom od dana prije, obavijest o novom elektronskom dokumentu, FINA statusi eRačuna i sl.)
- novim zahtjevima drugih korisnika
Koja je cijena EDI, eRačun ili eArhiva usluge?
Cijene usluga variraju prvenstveno od posrednika do posrednika.
Kao jednu od svojih prednosti, OptimIT svakako smatra mogućnost ponude nižih i pristupačnijih cijena.
Troškovi uvođenja razmjene dijele se na 2 vrste: jednokratni i višekratni.
- Jednokratni su oni koje plaćate samo jednom, na početku uvođenja usluge
- Višekratni su određeni prema paketu koji Vam najviše odgovara
- Pretplata po mjesečnom broju dokumenata
- Flat rate po partneru
- Godišnja pretplata
Kompleksnost projekta i mogućnosti sustava također određuju cijenu. Sukladno tome, bitan je individualan pristup i provjere za svakog partnera kako bi krajnji rezultat bio kompletan i odgovarajuć. Osim nižih cijena, invidualan pristup i podršku također smatramo svojim snagama.
Uvođenjem Edinet sustava, korisnici mogu razmjenjivati dokumente s poslovnim partnerima ili obveznicima javne nabave tj.državnim poduzećima. Uvijek mogu provjeriti jesu li ti dokumenti isporučeni i postoji li neki problem.
Svi dokumenti vidljivi su na WEB sučelju 0-24, neovisno radi li se o sistemskoj integraciji ili je partner korisnik našeg WEB EDInet rješenja.
Za više informacija ili pitanja, možete nam se obratiti putem emaila edi@optimit.hr, kontakt forme ili tel: +385 (0)1 78 97 301